Implanty zębowe – stabilność i komfort użytkowania

Jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin stomatologii jest zdecydowanie implantologia.
Zadaniem implantologii jest m.in. uzupełnienie ubytków w uzębieniu, poprawa estetyki uśmiechu. Implant to dzisiaj najnowocześniejsze i naturalne rozwiązanie w przypadku braku zęba lub zębów.

Implant zębowy co to takiego?
Implant to niewielka , najczęściej tytanowa śruba, która po wszczepieniu w kość szczęki/ żuchwy zastępuje korzeń zęba. Na nim montowana jest porcelanowa lub ceramiczna korona. Implanty bardzo często stanowią też filar i element stabilizujący całe protezy czy mosty protetyczne. Implanty mogą w rewolucyjny sposób poprawić komfort życia.

Etapy zabiegu:
Etap I – konsultacja implantologiczna
Lekarz przeprowadza dokładny wywiad stomatologiczny, aby poznać potrzeby i oczekiwania pacjenta. Ponadto omawia z pacjentem wskazania, przeciwwskazania, ewentualne powikłania, przebieg leczenia. Konieczne jest wykonanie badań obrazowych (RTG, tomografia stożkowa CBCT), które pozwolą m. in. ocenić stan tkanki kostnej, przebieg włókien nerwowych oraz zaplanować wszczepienie implantu/implantów.

implant sosstomatologia kornik 2
Etap II – wszczepienie implantu zęba/zębów
Zabieg implantacji odbywa się w znieczuleniu. Po nacięciu błony śluzowej lekarz specjalnym wiertłem przygotowuje tzw. łoże dla implantu i umieszcza go w kości. Zabieg wykonuje się z najwyższą precyzją i trwa on ok. 30 min.

Etap III – rekonwalescencja po wszczepieniu implantu/implantów
W dniu zabiegu zaleca się stosować zimne okłady , przez 8 godzin po zabiegu nie płukać ust.
 Po 7-14 dniach powinna odbyć się  wizyta kontrolna i zdjęcie szwów.
Do najważniejszych zaleceń po zabiegu należą:
  • układanie głowy do snu wyżej ciała
  • unikanie leżenia na boku po stronie wprowadzonego implantu
  • nieszczotkowanie okolicy implantowej
  • niepalenie papierosów i niespożywanie alkoholu
  • powstrzymywanie się od nadmiernego wysiłku fizycznego
  • nie należy dotykać implantu i jego bezpośredniego otoczenia
  • należy unikać przeżuwania i gryzienia pokarmu w miejscu wstawienia implantu
  • stosowanie przepisanych leków
implant sosstomatologia kornik

Przez kilka-kilkanaście tygodni ma miejsce proces gojenia. Najdłużej trwa integracja implantu z kością. Po 3-6 miesiącach powierzchnia implantu zostaje odsłonięta celem zamocowania śruby gojącej, która umożliwia zregenerowania się błony śluzowej w jego okolicy. Dopiero gdy lekarz uzna, iż proces gojenia się zakończył, można przystąpić do wykonania i zamocowania konstrukcji protetycznej.

Rekonstrukcje protetyczne na implantach przywracają funkcjonalność jamy ustnej związaną między innymi z prawidłowym obciążeniem kości. Braki w uzębieniu sprawiają, że kość jest niewystarczająco obciążona i zaczyna zanikać. Dzięki implantom obciążenie podczas żucia jest przenoszone w sposób fizjologiczny na kość, co zapobiega jej zanikowi. Implanty eliminują też wady wymowy spowodowane brakami w uzębieniu.
Zabieg implantacji to nie tylko piękny uśmiech , ale też najwyższa jakość, komfort i bezpieczeństwo.

Potrzebujesz odbudować swoje uzębienie? Czy zastanawiałeś się nad tym, jak mogą Ci w tym pomóc implanty? Przyjdź do Stomatologia SOS, a zdiagnozujemy Twój problem i zaproponujemy najlepsze rozwiązanie.