Implantologia

Jest to dział stomatologii, który zajmuje się odbudową utraconych zębów przy pomocy wszczepów.
Braki w uzębieniu mogą być powodem obniżenia samooceny. W celu przywrócenia uśmiechu można skorzystać z implantów zębów. Implantologia to dział stomatologii, który zajmuje się odbudową utraconych zębów przy pomocy wszczepów. Dentysta implantolog wszczepia implanty we właściwe miejsce w jamie ustnej w znieczuleniu miejscowym. Wyróżniamy wszczepy jednofazowe (obudowa protetyczna umieszczana jest od razu) oraz dwufazowe (w pierwszej fazie umieszczana jest tylko śruba).

Etapy leczenia implantologicznego – SOS Stomatologia

Wszczepianie implantów zębów możemy podzielić na 3 etapy, które są wykonywane przez naszych dentystów implantologów:
  1. Diagnostyczny – wizyta (konsultacja), na której umawiane są szczegóły oraz ewentualne przeciwwskazania względem wykonania zabiegu. Przy czym z implantologii mogą skorzystać jedynie osoby dorosłe, o prawidłowej tkance kostnej oraz osoby zdrowe (niektóre choroby m.in. nowotworowe bądź nieleczona cukrzyca, uniemożliwiają wszczepienie implantu zęba).
  2. Chirurgiczny – podczas zabiegu w znieczuleniu miejscowym implant jest umieszczany w kości. Gojenie, które ma za zadanie zespolić implant z tkanką kostną trwa około 2 – 6 miesięcy, przy czym może to być krótszy czas w zależności danego pacjenta.
  3. Protetyczny – jest to etap, w którym następuje odbudowa protetyczna. W zależności od rodzaju wszczepu (jednofazowe lub dwufazowe) może być wykonana na tej samej wizycie co etap chirurgiczny. O rodzaju decyduje dentysta implantolog na postawie ogólnego stanu zdrowia pacjenta oraz możliwość regeneracyjnych w jamie ustnej.
Implantologia pozwala na uzupełnienie braków w uzębieniu, uniknięcie dyskomfortu podczas jedzenia wynikającego z m.in. luki bądź ruchomej protezy, nie wpływa na smak spożywanych potraw w tym proces żucia i gryzienia oraz minimalizuje ryzyko zaniku kości szczęki — zanik ten mógłby przełożyć się na utratę sąsiednich zębów. W SOS Stomatologia nasi dentyści implantolodzy wszczepiają dobrane implanty po uprzednim sporządzeniu planu leczenia, który jest każdorazowo, indywidualnie konsultowany z pacjentem. W przypadku pytań prosimy o kontakt.
implanty kornik