Chirurgia stomatologiczna

W niektórych przypadkach, potrzebna jest wyspecjalizowana interwencja chirurgiczna.

W niektórych przypadkach potrzebna jest interwencja chirurgiczna. W naszym gabinecie chirurgia stomatologiczna to zabiegi wykonywane nie tylko w związku z zębami i ich chorobami, ale zmian w obrębie całej jamy ustnej. Chirurgia stomatologiczna obejmuje swoim zakresem czynności wstępne przygotowujące jamę ustną do dalszej pracy protetycznej, implantacji, a także zajmuje się skomplikowanymi ekstrakcjami zębów.

Jakie zabiegi dokładnie wykonujemy?

Nasi dentyści zajmują się usuwaniem m. in. ósemek całkowicie lub częściowo zatrzymanych. Wykonujemy także takie zabiegi z zakresu chirurgii stomatologicznej jak:

• hemisekcja – gdy w części korony i korzenia znajdują się nieodwracalne zmiany , których nie można leczyć kanałowo, oddzielamy ją od reszty zęba, a następnie usuwamy;
  • radektomia – jest to zabieg, który polega na usunięciu korzenia zęba bez pozbywania się korony i jest stosowany gdy leczenie kanałowe nie przynosi skutku, a zmiany są bardzo poważne;
  • resekcja wierzchołka korzenia – usuwamy wierzchołek korzenia zęba oraz tkanki zmienione chorobowo znajdujące się przy tym wierzchołku, tak aby zminimalizować ryzyko rozwinięcia się stanu zapalnego.

Chirurgia stomatologiczna w naszym wykonaniu to nie tylko operacje w obrębie zęba. Usuwamy też takie zmiany jak torbiele, włókniaki, brodawczaki, nadziąślaki i muc ocele. Poza tym:

• pozbywamy się przetok i ropni
  • podcinamy wędzidełko
  • leczymy choroby ślinianek
  • wykonujemy podniesienie dna zatoki szczękowej
  • wszczepiamy implanty.

Zapraszamy na konsultacje i leczenie!

Photo 43